Rabu, 26 Mei 2010

PERLIS ( PERMAIN LAGI MEMPERSONA)......EDISI PERTAMA




salam sejahtera....
sejak kebelakangan ni ku sering ingatkan kampung....
emmmmmmm
aku??????
yer aku adalah anak perlis.....anak jati perlis indera kayangan...
bangga nya aku.....
mnjadi rakyat negeri perlis.....
negeri paling kecil...yg terletak nun jauh di utara semenanjung malaysia...
persempadan dengan negeri kedah darul aman....opssssss....
negeri perlis gak sempadan dengan thailand...
boleh masuk ikut padang besar tau pun wang kelian.....
emmmmmmmmmm ada juga dengar ura2 yg mngatakan akan ada terowong yg akan dibina di bukit bintang hingga ke satun....
dengan adanya ura2 tu aku pun gunakan lah tuk wat model subjek teknologi binaan...
dengan tajuk pembinaan terowong....
tp kat cni ingin aku ceritakan ttang negeri aku....
EDISI PERTAMA...
HE3........
walaupun negeri aku ni sebuah negeri yang kecik....
tp mcm2 ada.....
maap la no oleh krn aku cita hal negeri aku....
so aku nk ckp loghat utara la....
tuk edisi mula ni aku nk cita tmpat2 menarik yg ada dekat dgn kg aku.....
kg aku ni dkat ngan taman ulaq......
bukit ayaq...
ladang angoq....
ha 1 lg....
paling penting...
ladang harum manis....satu2 nya ladang harumanis d malaysia....korang nk tau sbb per....
ha sbb nya buah pelam harumanis ni x kan jadi haru dan manis lau tanam kat tmpat lain....
lau x caya gak....
try la tanam kat tmpat lain selain negeri perlis....
he3......aku upload gmbaq ni nak bagi semua org tngk la....
hi la negeri aku...
bnyk lg yg ingn aku tulis....
tp masa x cukup la........
kna p klz plak....
so tungu la edisi ke 2......
tu pun lau diizinkan allah......
jmpa lg no...
dlm edisi ke 2.......
aku syang perellih.....

maap la...masa x cukup ni nk upload gambar bnyk2..........
t lau msa mngizin kan.....
aku akn penuhkan ruangan ini dngn gmbar....
salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan